Embassy

embassy_voices


Блог посольства США в Москве


Previous Entry Share Next Entry
Зам. министра сельского хозяйства США Майкл Скьюс посетил шоколадную фабрику «Красный Октябрь»
Embassy
embassy_voices
Дианна Айала
Глава сельскохозяйственного торгового представительства
Посольство США, Москва


После вступления России в ВТО вырос интерес американских компаний к сотрудничеству с российским продовольственным и сельскохозяйственным секторами. Министерство сельского хозяйства США направило торговую миссию в Москву и Санкт-Петербург во главе с замминистра сельского хозяйства Майклом Скьюс
для расширения торговли и укрепления партнерства с Россией в области пищевой промышленности. Делегация находилась в России с 3 по 7 декабря. Однин из примеров успешного российско - американского партнерства в этом секторе - экспорт миндаля из Калифорнии. Россия является вторым по величине рынком кондитерских изделий в мире, и спрос на высококачественные ингредиенты, такие как орехи и сухофрукты из США, неуклонно растет. Майкл Скьюс посетил легендарную шоколадную фабрику «Красный Октябрь», которая использует в качестве сырья американский миндаль.

История «Красного Октября» началась в 1851 году. Фабрика пережила и революции, и войны, но продолжает работать и сегодня. В 1922 году она получила свое нынешнее название «Красный Октябрь». Сначала здание фабрики находилось в центре Москвы, недалеко от Кремля, а в 2007 году она переехала в новое помещение, которое находится за пределами Москвы. Фабрика площадью в 50 тысяч кв.м. оснащена современным оборудованием. В 1966 году компания выпустила свой легендарный шоколад под названием «Алёнка», на обертке которого изображена светловолосая девочка. Интересно, что сегодня при производстве одной из разновидностей шоколада «Алёнка» используется американский миндаль.

Во время посещения шоколадной фабрики г-н Майкл  Скьюс узнал о том, как старые традиции производства шоколада сочетаются с современными технологиями, и что фабрика заинтересована в использовании различных американских ингредиентов, таких как арахис. Майкл Скьюс, попробовав продукт с линии, похвалил «Красный Октябрь» за прекрасное качество знаменитых кондитерских изделий, некоторые из которых имеют «американский вкус».

В Калифорнии выращивается 80% всего миндаля в мире. Но еще в 2005 году калифорнийский миндаль был новым продуктом на российском рынке. Благодаря совместной работе Сельскохозяйственного представительства США в России и Совета производителей миндаля штата Калифорния были проведены конференции и рекламные мероприятия для специалистов пищевой промышленности с целью популяризации калифорнийского миндаля. Основным направлением маркетинговой стратегии Сельскохозяйственного представительства США и Совета производителей миндаля штата Калифорния стало информирование специалистов российской пищевой промышленности о питательной ценности калифорнийского миндаля и его использовании в производстве различных пищевых продуктов. Благодаря этому калифорнийский миндаль стал широко использоваться на предприятиях российской пищевой промышленности. Кроме того, для российских специалистов были организованы поездки в Калифорнию, а также многочисленные профессиональные семинары в России. Таким образом, США являются основным поставщиком миндаля в Россию и рассчитывают охватить около 92% рынка в 2012 году. Экспорт миндаля из США в 2012 финансовом году вырос еще на 16% и составил 90 миллионов долларов. За последние десять лет экспорт американского миндаля в Россию в ценовом эквиваленте вырос в 10 раз.

Чтобы узнать больше о Сельскохозяйственном представительстве США в России и о Совете производителей миндаля штата Калифорния, посетите сайты: www.usda.ru и www.almondboard.com



Замминистра сельского хозяйства Майкл Скьюс на фабрике «Красный Октябрь». Under Secretary Scuse at the Red October Factory.


Член американской делегации знакомится с шоколадом "Аленка" во время экскурсии по фабрике.
An American delegate shows off an “Alyonka” chocolate wrapper during their tour.


Under Secretary Scuse's visit to the Red October Chocolate Factory

Deanna Ayala
Agricultural Trade Attaché
U.S. Embassy Moscow


With Russia’s entry into the WTO earlier this year, there is a growing interest in doing business with the Russian food and agricultural sector.  From December 3-7, USDA sponsored an Agribusiness Trade Mission to Moscow and St. Petersburg, led by USDA Under Secretary Michael Scuse to explore the many possibilities for expanding trade and agricultural partnerships with Russia.  One such example of a successful US-Russia agricultural partnership is the export of California almonds to Russia for use in the confectionery sector.  Russia is the second largest confectionery market in the world and demand for high quality ingredients such as U.S. nuts and dried fruits has been increasing.  With that in mind, Under Secretary Scuse visited the Red October Chocolate Factory to see how this legendary Russian company is using U.S. almonds.

The Red October chocolate company began in 1851 and survived through revolutions, wars and the advent of the Russian Federation to this day. .  The company became known as the “Red October” factory in 1922.  The original building was in central Moscow not far from the Kremlin but since 2007 it has been located outside of Moscow in an impressive, 516,685 sq ft modern facility  In 1966 the company introduced its iconic chocolates featuring a blond toddler named “Alyonka” (Helen in English; see photo below).  Today we find that this most traditional of Russian candy bars has a variation which includes American almonds!

On his tour of the facility, Under Secretary Scuse learned how masterfully the company combines old traditions with modern technologies to meet their customers’ demands. U/S Scuse also learned that the Russian processing facility is interested in using more U,S. ingredients in their production, such as peanuts. Under Secretary Scuse was able to taste the product off the line and complimented Red October on the wonderful quality and characteristics of their famous confectionery products, some of them with an “American Flavor”.

California grows 80% of the world’s almonds, yet California almonds were new to this market in 2005, when the Agricultural Trade Office in Russia and the Almond Board of California worked together to organize a series of technical conferences for industry professionals and promotional events for California almonds that promoted the product to the industry.  The main thrust of their marketing plan was to focus on educating food processing specialists about the nutritional value of California almonds and various applications for food processing.  Since then, Russian industry specialists have used California almonds extensively and have increased their knowledge of the product through travel to California to meet producers and exporters, and through numerous professional seminars in Russia.  As a result, the United States is the main almond supplier to Russia and is estimated to capture approximately 92% of the market in 2012.  U.S. almond exports surged another 16% in FY 2012 to $90 million dollars.   In the past decade U.S. almond exports have grown 10-fold in value to Russia.


To learn more about the U.S. Department of Agriculture in Russia and about California Almonds please visit these sites: www.usda.ru and www.almondboard.com.


"Checks And Balances

Glenn Greenwald was one of the many who said very nasty things about how George Bush violates the Constitution with his drone strikes and... well, you know the list. Glenn Greenwald is one of the very few who is still complaining now that all those things are done by Obama.

Few things that need repeating as often as possible:
From the point of view of how dangerous the abuse is, I do much prefer Bush over Obama.

Simple reasoning: when it was Bush, I was sure that any abuse of this power would be leaked and reported in the media. Any abuse however small and sometimes imaginary, - would be brought up and zealously pursued, and the coverage would be especially loud during the election campaign. That meant that there were some very real checks on that power.

There is no such checks for Obama. Instead of a many month long front page "BUSH KILLS PEOPLE" campaign, we get a one-time B-page story "Some are concerned about killing of a US Citizen". And then it disappears. And then there is a virtual moratorium on stories like this before the elections.

When the press works as a propaganda wing of the Party, - the abuse of power is not just more likely, it is inevitable.

Bush's critics that are silent now - did not critize Bush because they were genuinely concerned about Rights, Liberties, the Constitution, the Due Process and all that. They don't give rats ass about those things. They were using the war and the blood and all that, - to score political points. Their only goal was and is a political power. They have no problem with how wide and reaching this power is when it is in the hands of their Party".

Отсюда : http://arbat.livejournal.com/680155.html#comments

You are viewing embassy_voices